Thursday, June 10, 2010

Cinta Akhir Part 3

"Hana.." terdengar suara lembut memanggil namaku.
Aku toleh ke arah suara itu. Oh, Ms Kang rupanya.
"Ya" jawabku sambil memeluk pinggang wanita yang usdah ku anggap seperti ibuku sendiri.
Lalu dia membelai rambutku dengan lembut.
"Masih teringat kan "dia"?' tiba-tiba muncul soalan itu dari mulut Ms Kang.
Hanya keluhan kecil mampu aku balas.
"Hana??" soal Ms Kang lagi.
"Omma, maafkan Hana Omma. Maafkan Hana sebab seksa diri Hana sendiri. Chalmuteso Omma" tanpa aku sedari air mata yang ditahan-tahan jatuh mengalir laju.
Ms Kang memelukku dengan lebih erat.
Aku dapat rasakan kasih sayang yang dicurah kan wanita ini terhadapku sejak 10 tahun lepas.
Walaupun kami berbeza agama tapi ia tidak membataskan hubungan kami.
Malahan aku rasa aku lebih manja dengan Ms Kang dari ibuku sendiri.
Mungkin dari kecil aku bukan anak yang selalu dimanjakan tetapi Ms Kang terlalu memanjakan aku sampaikan aku terasa kembali ke zaman kanak-kanak ku.
"Omma faham perasaan Hana. Tapi , Omma takut hidup Hana akan berterusan macam nie. Omma tak sanggup nak lihat lagi Hana. Omma tak sanggup".
Dapat kurasakan airmata wanita ini jatuh ke kepalaku.
Lalu kupandang wajah mulus wanita yang amat menyayangiku ini.
Dapat kurasakan ketulusan kasih sayangnya.
"Kamsahamnida Omma." hanya itu mampu ku ucapkan.
Kami berpelukan entah berapa lama tanpa kusedari aku tertidur dipangkuan Omma ku.

No comments:

Post a Comment